وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

علل آرتریت کمر

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۵۴ ق.ظ

علل آرتریت کمر

ستون فقرات کمری با افزایش استخوان اضافی به ضعف مشترک واکنش نشان می دهد که منجر به تنگ شدن نخاع می شود و حرکت نخاع را محدود می کند. این باعث درد در منطقه خواهد شد. در این مورد درد در اندام پایین کمر بسیار شدید است و بعد از هر گونه فعالیت بدنی، از برداشتن اشیاء تا حتی یک عطسه ساده، درد ناگهانی رخ می دهد. این درد نیز به پای بیمار می رسد. این درد ناشی از ضعف دیسک بین مهره هایی است که از حلقه فیبری غضروف تشکیل شده و بخشی از هسته ژلاتین به دیسک منتقل می شود که دیسک از بین می رود (دیسک فتق). برخی از افرادی که از درد درد کمر رنج می برند برای چرخاندن، چون خم شدن از طریق گسترش کانال ستون فقرات باعث تسکین مفصل کمری می شود. این عصب ریشه های عصب سیاتیک را می کشد و ممکن است باعث ایجاد سیاتیک شود یا فشار عصب مرجانی را افزایش دهد و باعث ایجاد پای اساسی (جلوی پا) شود.
نشانه ها و علائم کمردرد

درد ناشی از آرتریت ستون فقرات معمولا پس از استراحت یا خواب افزایش می یابد. علاوه بر این، خم شدن پشت کمر یا پشت نیز ممکن است باعث درد در ناحیه ای شود که مفصل کمر دارای آرتریت است. به عنوان مثال، اگر معده خود را روی سطح صاف بکشید و تنه خود را بالا ببرید، باعث ایجاد بیش از حد نخاعی و افزایش فشار مفاصل مچ دست می شود، و در صورت آرتریت، این حالت ممکن است. ایجاد درد در ناحیه کمری. در این حالت، درد در ناحیه میانی کمر احساس می شود و سپس به یک یا هر دو باس می کوبد. گاهی اوقات درد در ران نیز در این شرایط دیده می شود، اما به ندرت به ناحیه زانو می رسد. احساس بی حسی و تحریک (نشانه های تنش عصبی) معمولا در این رابطه احساس نمی شود، زیرا آرتریت ستون فقرات معمولا باعث درد مکانیکی می شود. در این حالت درد مکانیکی درد ناشی از حرکات غیر طبیعی ستون فقرات است.
درمان کمردرد

تمرینات تقویتی کمر و گردن: تمرینات ویژه برای تقویت عضلات کمک به افزایش حفاظت از آرتروز مفاصل و کاهش فشار بر آنها است. لوازم ورزشی مقرون به صرفه مانند تسمه های ورزشی یا بالشتک و وزن نیز می توانند برای افزایش مقاومت در برابر حرکت و تمرینات مؤثرتر استفاده شوند.

ورزش ایروبیک پایین: فعالیت هوازی باعث بهبود عملکرد و گردش خون ریه می شود و همچنین برای کاهش وزن مفید است. پیاده روی، دوچرخه ثابت و ورزش در آب، به عنوان مثال، در درمان آب، فعالیت های محبوب هستند که فشار غیر ضروری را به ستون فقرات اضافه نمی کنند.

ورزش تمرین ورزش: در این تمرین تمرکز بر استفاده از پشت بدن، کاهش خشکی و گرفتگی و حفظ محدوده طبیعی حرکت است. سکته مغزی، جلو و عقب، نمونه ای از این تمرین ها است. یوگا خفیف نیز برای افزایش انعطاف پذیری مفید است.

استئوآرتریت: درمان با ازن یا پرولوئن یک رویکرد درمانی جدید است که باعث تحریک جراحت آسیب دیده برای تولید کلاژن، ماده ای است که غضروف را تعمیر می کند، تاندون ها و رباط ها را تقویت می کند و از پیشرفت آرتروز در مفصل جلوگیری می کند. بنابراین، تزریق ازن در منطقه آسیب دیده متوقف روند فرسایش و آسیب و تعمیر درد بیمار. روش تزریق ازن (درمان پروتسون) تنها علائم آرتریت را تسکین نمی دهد، بلکه عامل اصلی و علت آرتروز را از بین می برد و بنابراین با کمک این درمان می توانید به زندگی بدون درد بازگردید. استئوآرتریت یک روش است که روند طبیعی بهبودی بدن را آغاز می کند. اثرات آن عبارتند از:

دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است

فعال سازی آنزیم های آنتی اکسیدان ها در بدن

باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و میمون ها را خاموش کنید

فعال سازی سیستم ایمنی بدن

متابولیسم سلولی را فعال کنید

بهبود جریان خون و اکسیژن شدن به ارگان

پیشرفت بهبود و تقویت تاندون ها و رباط ها

فعال سازی تشکیل مواد فعال بیولوژیکی

اکسیداسیون پلاک شریانی

دکتر هر بیمار با تمرینات خاص بر اساس منبع درد در ستون فقرات آموزش می دهد. به طور کلی، بیماران قبل از شروع تمرین باید با پزشک خود مشورت کنند.
تشخیص آرتریت دور کمر

X-ray MRI: MR یک سویه آزمایش است که از امواج رادیویی برای بررسی ستون فقرات استفاده می کند. پزشکان معمولا قبل از اینکه یک اسکن MRI انجام دهند، آنچه را که دنبال می کنند می دانند. این اسکن ها اغلب برای روش های قبل از جراحی، از جمله افسردگی یا مفاصل فمورال استفاده می شود. با کمک MRI، اسکن MRI بسیار حساس به اطلاعات مربوط به سلامت دیسک، و همچنین حضور هر نوع تومور نخاعی یا فتق دیسک کمری (که باعث فشرده سازی ریشه های عصبی و کمر درد) می شود. CAT مجموعه ای از عکس های اشعه ایکس است که تصویر دقیق پزشک از ستون فقرات را نشان می دهد. Mylography: یک آزمایش که در آن یک پزشک یک مایع رنگی را به ستون فقرات بیمار تزریق می کند. اسکن استخوان: یک آزمایش که مواد رادیواکتیو را به یک ماده تزریق می کند

  • گودرز سخاوت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی