درد کیسه صفرا

درد کیسه صفرا ,درد کیسه صفرا در بارداری,درد کیسه صفرا چگونه است,درد کیسه صفرا,درد کیسه صفرا درمان,درد کیسه صفراء,درد کیسه صفرا بعد از عمل,درد کیسه صفرا در بارداری چگونه است,درد کیسه صفرا در کجاست,درد کیسه صفرا نشانه چیست,سنگ کیسه صفرا در بارداری,سنگ کیسه صفرا در بارداری

درد کیسه صفرا

توضیحاتی در مورد درد کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا در اندازه های مختلفی وجود دارد و می تواند به کوچکی یک شن و یا به بزرگی یک توپ گلف باشد. بعضی از افراد فقط یک سنگ کیسه صفرا در کیسه صفرایشان دارند درحالی که بعضی ها ممکن است چند سنگ داشته باشند. به منظور بررسی درمان سنگ کیسه صفرا با گیاهان دارویی با ما همراه باشید.حدود ۸۰ درصد از مبتلایان به سنگ کیسه صفرا شاهد هیچ‌گونه علامتی نیستند. بنابراین، آن‌ها از ابتلای‌شان به سنگ کیسه صفرا باخبر نمی‌شوند. با وجود این، وقتی فردی دچار سنگ کیسه صفرا می‌شود، علائمی نظیر درد در سمت راست شکم، درد در کمر، احساس تهوع یا استفراغ، مشکل در گوارش،‌ احساس لرز و غیره را تجربه می‌کند. این دردها به مدت چند ساعت طول می‌کشند. اگر شما نیز به سنگ کیسه صفرا مبتلا شده‌اید، با مطالعه‌ی این مقاله درباره‌ی درمان‌های خانگی و طبیعی سنگ کیسه صفرا می‌توانید علائم آزاردهنده‌ی سنگ کیسه صفرای‌تان را کاهش دهید.

علائم درد کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا می تواند با عارضه یا بدون عارضه باشد، بدین معنی که برخی از افرادی که به سنگ کیسه صفرا مبتلا می شوند ، هیچ نوع عارضه ای را تجربه نمی کنند . به عبارت روشن تر، ممکن است فرد علائم سنگ کیسه صفرا نداشته باشد و به طور اتفاقی در سونوگرافی سنگ کیسه صفرا دیده شود .گاهی اوقات فرد همزمان سنگ وعلائم معمول سنگ کیسه صفرا را دارد،گاهی هم سنگ وجود دارد اما علائمی غیر معمول در بیمار دیده می شود. برخی از بیماران به سنگ کیسه صفرا مبتلا هستند و علائم آنرا نیز دارند ولی سنگ در سونوگرافی دیده نمی شود .

درمان درد کیسه صفرا

گیاه دارویی قاصدک از کبد شما حمایت می‌کند و به عملکرد کیسه صفرا کمک می‌کند. برگ قاصدک به افزایش دفع صفرا از کبد و در نتیجه زدودن سموم از آن و سوخت و ساز چربی کمک می‌کند. این گیاه همچنین برای تحریک کیسه صفرای تنبل موثر است. بنابراین، استفاده از قاصدک برای درمان سنگ کیسه صفرا منطقی به نظر می‌رسد. شما همیشه می‌توانید برگ‌های سبزرنگ و ظریف قاصدک را به سالادتان اضافه کنید یا آنها را بخارپزکنید و بخورید. همچنین می‌توانید چای قاصدک بنوشید. در اینجا دستورالعمل تهیه‌ی چای قاصدک را می‌بینید: مواد لازم: آب داغ- ۱ فنجان برگ خشک قاصدک- ۱ قاشق چایخوری عسل (اختیاری) – طبق سلیقه طرز تهیه: برگ‌های قاصدک را در یک ظرف یا فنجان بریزید. روی آن آب داغ بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه خیس بخورند. اگر دوست دارید کمی عسل به این چای اضافه کنید. این چای را دو یا سه بار در روز بنوشید. اگر مبتلا به دیابت هستید، باید قبل از مصرف گیاه قادصک، با پزشک‌تان مشورت کنید.

علت درد کیسه صفرا

امار دقیقی مبنی بر این که چه تعداد افراد به سنگ صفرا مبتلا هستندوجود ندارد ولی به طور کلی این بیماری در گروه های سنی مختلف می تواند ایجاد شود . احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا در دهه دوم زندگی بیشتر است. در سنین ۴۰تا ۶۹ سال ابتلا به سنگ کیسه صفرا شایع است طوری که احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا دراین سنین چهار برابر بیشتر از احتمال ابتلا در بین افراد جوان است. خانم ها معمولا بیشتر از آقایان به سنگ صفرا مبتلا می شوند که دلیل آن به هورمون های زنانه بر می گرد. دلایل زیادی برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا وجود دارد که می توان از میان آن ها به بارداری اشاره کرد . بارداری با تغییرات هورمونی همراه است و می تواند برخی از افراد را مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا بکند .آن دسته از افرادی که تحت درمان با داروهای هورمونی هستنیا از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند ، بیش از سایرین مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

نشانه های درد کیسه صفرا

وراثت و سابقه خانوادگی یک یاز دلایل مهم برای ابتلا به انواع بیماری ها محسوب می شود و ابتلا به سنگ کیسه صفرا نیز ازاین امر مستثنا نیست. آن دسته از افرادی که یکی از اعضای خوانوادشان به سنگ کیسه صفرا مبتلاست بیش از دیگران مستعد ابتلابه سنگ کیسه صفرا هستند . چاقی یکی دیگر از عواملی است که می تواند احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش بدهد. آندسته از افرادی که سریعا مقدار زیادی وزن از دست می دهندو رژیم های لاغری غیر اصولی می گیرند،بیش از بقیه افراد می توانند به سنگ کیسه صفرا مبتلا شوند. افراد مبتلا به دیابت مستعد ابتلا به انواع و اقسام بیماری های هستند ، این دسته از افراد می توانند به سنگ کیسه صفرا هم مبتلا شوند . ابتلا به سیروز کبدی(نوعی بیماری کبدی) و مصرف برخی داروها نیز در ابتدا به سنگ کیسه صفرا نقش دارند. بیماری های خونی تالاسمی می توانند باعث ابتلا به سنگ کیسه صفرا شود.

علائم درد کیسه صفرا چیست

به طور کلی سنگ کیسه صفرا می تواند با دردصفراوی همراه باشد . این درد در یک چهارم بالایی شکم (زیر گودی جناغ یا اپی گاستر )، زیر لبه دنده سمت راست شکم به وجود می آید. درد ناشی از سنگ کیسه صفرا اغلب کمتر از ۳۰دقیقه طول می کشدو با گذشت زمان رو به بهبود می رود. این درد در برخی از افراد حتی ممکن است تا ساعت ها دامه داشته باشد ولی به طور کلی زیر ۶ ساعت متوقف می شود. درد ناشی از سنگ کیسه صفرا، بعد از خوردن غذاهای چرب تشدید می شود.دردسنگ کیسه صفرا معمولا در شب ها ایجاد می شود . فواصل بین احساس درد ، از چند ساعت تا جند سال متفاوت است . علاوه بر درد علائمی چون تعریق ، تهوع استفراغ هم می توانند وجود داشته باشند . علائم غیر معمول ناشی از ابتلا به سنگ کیسه صفرا ، می تواند درد در قفسه سینه ،درد شکمی خاص، نفخ، احساسپربودن و سنگینی بعد از غذا ،احساس تورم شکم ،باد گلو ، سوزش در ناحیه قفسه سینه و … باشد .

درمان خانگی درد کیسه صفرا

استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات عمدتا توسط درمان‌های طبیعی سنتی برای سنگ کیسه صفرا توصیه می‌شوند. یکی از این نوشیدنی‌ها که از ترکیب ریشه‌ی چغندر، خیار و هویج تهیه می‌شود برای کیسه صفرا بسیار مفید است. چغندر نه تنها کیسه صفرا و کبدتان را تقویت و پاکسازی می‌کند، بلکه به پاک‌سازی روده بزرگ و خون‌تان نیز کمک می‌کند. خیار، به دلیل میزان آب بالایی که دارد، برای زدودن سموم کبد و همچنین کیسه صفرا عالی است؛ آب هویج که سرشار از ویتامین ث و دیگر مواد مغذی است نیز چنین تاثیری روی کبد و کیسه صفرا دارد. مواد لازم: یک عدد چغندر یک عدد خیار ۴ عدد هویج (متوسط) به یاد داشته باشید، شما باید مقدار مساوی از آب خیار، هویج و ریشه‌ی چغندر داشته باشید. بنابراین، در صورت نیاز، مقدار هر یک از سبزیجات افزایش یا کاهش بدهید. به‌عنوان مثال، شما می‌بایست یک سوم لیوان از آب ریشه‌ی چغندر، آب هویج و آب خیار را با هم مخلوط کنید تا یک لیوان آب‌میوه‌ی مخلوط داشته باشید طرز تهیه: آب هر سه را (خیار و هویج و چغندر) بگیرید. آنها را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روزی دو بار بنوشید. حتی می‌توانید سیب، کرفس و زنجبیل به این ترکیب اضافه کنید تا بر فواید آن بیفزایید

مسکن درد کیسه صفرا

در صورت کوچک بودن سنگ‌ کیسه صفرا و حاوی کلسیم نبودن آنها، می‌توان این سنگ‌ها را با مصرف قرص اسید اورسودوکسی کولیک حل کرد و از بین برد. این قرص را باید مدتی طولانی (بیش از دو سال) مصرف کرد و احتمال ایجاد مجدد سنگ پس از متوقف کردن درمان نیز وجود دارد.

برای تسکین درد کیسه صفرا

سونوگرافی یکی از راههای تشخیصی خوب محسوب می شود ولی درآن همیشه نمی توان سنگ را دید. نتایج سونوگرافی در افراد مختلف متفاوت است و همیشه سنگ در کیسه صفرا مطرح نیست بلکه ممکن است درکیسه صفرای فرد به جای سنگ ،شن یا لجن وجود داشته باشد .

درمان فوری درد کیسه صفرا

این سخن طلایی که خوردن یک سیب در روز دکتر را از شما دور نگه می‌دارد، بیخودی معروف نشده‌است. سیب با خواص درمانی زیادی که دارد، می‌تواند سنگ صفرا را از بین ببرد. برای این منظور می‌توانید آب سیب یا سرکه سیب بخورید. اسید مالیک موجود در سیب به نرم شدن سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند و سرکه جلوی تولید کلسترول را توسط کبد می‌گیرد. کلسترول مسئول تشکیل سنگ در کیسه صفرا است. این میوه نه تنها سنگ صفرا را از بین می‌برد بلکه از شکل‌گیری مجدد آنجلوگیری می‌کند؛ همچنین از درد در زمان عود بیماری می‌کاهد. مواد لازم: ۱ لیوان آب سیب ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب طرز تهیه: سرکه سیب را به آب سیب اضافه کنید. خوب این دو را مخلوط کنید. این نوشیدنی را یک بار در روز بنوشید. در واقع، این یک درمان طبیعی بسیار خوب است برای این‌که به سرعت از دردی که در طول حمله‌ی سنگ صفرا دارید، رها شوید. همچنین، هنگامی که از سنگ صفرا خلاص شدید، باید به خوردن سیب ادامه بدهید. شما در واقع می‌توانید به صورت دائمی سس سیب تازه‌ی نپخته مخلوط با چغندر خام خرد شده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی آب لیمو‌ی تازه بخورید.

کاهش درد کیسه صفرا

کیسه صفرای گلابی شکل می‌تواند با میوه‌ای به شکل خودش تمیز شود- بله خودِ گلابی! انجمن پزشکی امریکا (AMA) می‌گوید که حدود ۸۰ درصد از سنگ‌های صفراوی توسط کلسترول سخت تشکیل می‌شوند. اعتقاد بر این است که پکتین موجود در گلابی به سنگ‌های پر از کلسترول کیسه صفرا متصل می‌شود و به این شکل آنها از بدن خارج می‌شوند. هرچند، با توجه به مجله‌ی انگلیسی تغذیه، پکتین از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری نمی‌کند و اثر قابل توجهی بر سوخت‌وساز کلسترول ندارد. اما از قدیم باور بر این است که آب گلابی سنگ صفرا را از بین می‌برد. به توجه به مزایای این میوه، می‌توان گفت که هیچ ضرری در مصرف آب گلابی وجود ندارد. می‌توانید آن را با دیگر داروهای خانگی برای سنگ کیسه صفرای‌تان ترکیب کنید. اگر مایل هستید این روش را امتحان کنید، دستورالعمل را در ادامه می‌بینید، چگونه آب گلابی را برای از بین بردن سنگ‌های صفراوی بخورید. مواد لازم: نصف لیوان آب داغ نصف لیوان آب گلابی عسل- ۲ قاشق غذاخوری طرز تهیه: آب گلابی را با آب گرم مخلوط کنید. عسل را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. این ترکیب را سه بار در روز بنوشید

درد کیسه صفرا چگونه است

ابتلا به سنگ صفرا یکی از مشکلات شایع محسوب می شود وخیلی از افراد به دردسرهای ناشی از آن دچار می شوند. سنگ کیسه صفرا قابل درمان است و باید برای برطرف کردن آن حتما از پزشک متخصص گوارش کمک گرفت.«دکتر امیر منصور رضا دوست » فوق تخصص گوارش و کبد بالغین و عضو مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد بیمارستان فیروزگر ،شمارا با سنگ صفرا و درمان آن آشنا می کند.

درد کیسه صفرا در بارداری

بهتر است خانم ها در زمان بارداری در زمینه سنگ کیسه صفرا بیشتر مراقب باشند چون در این دوران نسبت به قبل بیشتر در معرض خطر آن قرار دارندو این سنگ ها برای بدن بیماران بسیار آزار دهنده و مخرب هستند یک فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه زنان باردار در خطر ابتلا به سنگ صفرا هستند، یادآور شد: در دوران بارداری میزان هورمون‌ استروژن افزایش می‌یابد که این مساله موجب کاهش تخلیه صفرا می‌شود که این مساله موجب ایجاد سنگ ریزه صفرا می‌شود.

درد کیسه صفرا

اگر شکم تان درد بگیرد با خودتان چه میگویید ؟حتما سراغ شربت معده و هزار و یک جور قرص می روید تا به این صورت، از درد خود بکاهید .در حالی که ممکن است این درد ارتباطی به معده نداشته باشد و شما به سنگ صفرا مبتلا شده باشید.

بیشتر بخوانید : درد قولنج در بارداری ♥ درد دور ناف در کودکان ♥ درد کبد چرب چگونه است