سوزش گلو اسید معده

سوزش گلو ,سوزش گلو بدون سرماخوردگی,سوزش گلو به انگلیسی,سوزش گلو در بارداری,سوزش گلو نشانه چیست,سوزش گلو بعد از استفراغ,سوزش گلو ایدز,سوزش گلو و درمان آن,سوزش گلو و معده,سوزش گلو در دوران بارداری,سوزش گلو بدون علائم سرماخوردگی,سوزش گلو به انگلیسی

سوزش گلو

توضیحاتی در مورد سوزش گلو

می‌توانیم سریع‌تر از دست این بیماری ویروسی خلاص شویم. خیلی از ما عادت داریم که با اولین سرماخوردگی یا مشکلات دیگر، راهی مطب دکتر یا داروخانه می‌شویم و سراغ مصرف آنتی‌بیوتیک می‌رویم؛ البته در برخی موارد که بیماری و عفونت بدن شدید است، نیاز زیادی به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها آن‌هم تحت نظر پزشک وجود دارد؛ اما در مواردی که مربوط به سرماخوردگی و ناخوشی‌های روزمره است، می‌توانید به درمان‌های طبیعی اعتماد کنید؛ چون مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها عوارض زیادی دارند و در بسیاری از موارد کارایی لازم برای مقابله با ویروس‌ها را ندارند.

علت سوزش گلو

هوای خشک، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، فریاد زدن، آب و هوای غبار آلود، همه اینها می تواند باعث سوزش گلو در شما بشود

علائم سوزش گلو

درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که به‌طورمعمول همه ما در هنگام سرماخوردگی از آن‌ها رنج می‌بریم. وقتی بدن ما با سرماخوردگی مبارزه می‌کند، نوشیدن مایعات خیلی اهمیت دارد و به بدن کمک می‌کند؛ بنابراین حداقل شش لیوان در روز آب بخورید. علاوه بر آب، از آب‌میوه‌ها و آب سبزیجات طبیعی و شیرین نشده نیز می‌توانید استفاده کنید؛ اما از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه، چای سیاه غلیظ و سودا خودداری کنید؛ زیرا این نوشیدنی‌ها به‌جای آنکه به بدن شما آب‌رسانی کنند، آب بدن شما را کم می‌کنند. نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می‌کند که سموم و مواد زائد را سریع‌تر دفع کند و باعث می‌شود خون و سلول‌های شما به‌خوبی کار کنند. آب‌نمک ولرم غرغره کنید. نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل و آن را غرغره، سپس آب دهانتان را تف کنید. این کار هم باعث تسکین گلودرد و هم خروج آسان‌تر ترشحات می‌شود. از عسل و لیمو استفاده کنید.

دلایل سوزش گلو

خارش گلو یک بیماری نیست، بلکه نشانه ای از یک بیماری یا مشکل است و معمولا با علائم دیگری مانند تب، درد گلو، به سختی قورت دادن غذا، احساس درد موقع بلعیدن غذا، سرفه و … همراه است. معمولا ابتلای به گلودرد چرکی، عفونت مجرای تنفسی فوقانی و آلرژی ها می توانند باعث خارش گلو شوند. سایر علل به ندرت باعث خارش گلو می شوند.

درمان سوزش گلو

درد، خارش و سوزش گلو را می توان با استفاده از درمان های خانگی در منزل رفع نمود و از مصرف آنتی بیوتیک در صورتی که بیماری شدید نباشد، پرهیز کرد

درمان سوزش گلو در طب سنتی

بنجامین آسیر، MD، PC، عضو کمیته پزشکی تکمیلی و یکپارچه در آکادمی آمریکایی Otolaryngology-Head and Neck Surgery می گوید: “طب طبیعی واقعا درمان های خوبی برای گلو درد است”. در واقع، او می گوید، بسیاری از درمان های طبیعی گلو درد می تواند در خانه ساخته شود.دکتر Asher می گوید: درمان استاندارد یک قاشق غذا خوری عسل در آب گرم با لیمو است. او می افزاید: “شما بهتر است چیزهایی که گلو را نرم تر می کند دنبال کنید زیرا باعث تحریک آنها می شود . او همچنین توصیه می کند که چای را با استفاده از داروهای سنتی یا شیرین بیان که یک گیاه ضد التهابی است را مصرف کنید.قرقره با آب نمک یا سایر راه حل ها، باعث کاهش گلو درد ناشی از محرک هایی مانند هوای خشک یا آلرژی می شود. در هند بیماران مبتلا به سوزش گلو، هنگام مصرف گلچهره با مخلوطی از یک قاشق چایخوری شیرین بیان در هشت پیمانه آب وضعیتشان بسیار بهتر شد. مخلوط شیرین بیان می تواند به عنوان یک نوشیدنی یا به همراه یک نوشیدنی دیگر استفاده شود . (شما می توانید شربت های شیرین بیان یا پودر ریشه شیرین بیان را در فروشگاه هایی که داروهای طبیعی را به فروش می رسانند پیدا کنید، اما اطمینان حاصل کنید که آنها حاوی شیرینی طبیعی واقعی هستند.) دکتر آیشر می افزاید: این گیاه با آب سیب طبیعی یک درمان مؤثر است.

درمان سوزش گلو و حلق

گلودرد استرپتوکوکی جزو دسته گسترده گلو درد یا التهاب حلق است. سالانه حدود ۱۱ میلیون نفر در ایالات متحده به گلو درد مبتلا می‌شوند. عامل بروز بیشتر موارد گلو درد، ویروس است. باکتری استرپتوکوک بتا-همولیتیک گروه A عامل ۱۵ تا ۳۰ درصد از موارد گلو درد کودکان است. این باکتری عامل ۵ تا ۲۰ درصد از موارد گلو درد بزرگسالان است. موارد گلو درد معمولاً در اواخر زمستان و اوایل بهار بروز می‌کنند. معجون خانگی با توجه به کتاب درمان پزشکان خانگی، می تواند تنها از چند ماده درست بشود که تسکین درد گلو را به دنبال دارد. برای ساخت این معجون دستور العمل آسان زیر را دنبال کنید . عناصر: ۱ گل میخ (ضد عفونی کننده و مبارزه با عفونت) ¼ قاشق چای خوری از زنجبیل پودر (مبارزه با التهاب) ۱/۸ قاشق چای خوری دارچین (التهاب را کاهش می دهد) ۴ قاشق چای خوری عسل خامروش تهیه: مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید و در ۲ فنجان آب جوش بریزید و با عسل مخلوط کنید (که تسکین دهنده و شیرین است ( معجون را در طول روز بخورید تا گلو شما بهتر شود.

سوزش گلو و سرفه

خارش گلو همراه با پاک کردن آن و یا سرفه می تواند یک عادت یا تیک عصبی باشد. گاهی اوقات خارش گلو ریشه عصبی دارد، یعنی عامل محرک خارجی برای آن وجود ندارد. این نوع اختلال روانی اغلب بعد از یک مورد خارش واقعی گلو اتفاق می افتد. احساس قلقک در ناحیه گلو می تواند یک عارضه عصبی باشد و در واکنش به یک موقعیت ناراحت کننده اجتماعی بروز کند (یعنی احساس یک نوع ناراحتی در جمع). اگر خارش گلو یک تیک عصبی باشد، بایستی از روش های تسکین دهنده آن مانند ورزش های آرامش بخش استفاده کنیم. اگر این عادت عصبی شدید باشد، کنار گذاشتن آن مدتی طول می کشد و نیاز به مراقبت های تخصصی (یعنی مراجعه به روانپزشک یا روانشناس) دارد، ولی باید گفت قابل درمان است. مصرف داروهای آنتی هیستامین مانند ستیریزین، در بهبود خارش گلو به خصوص در اثر آلرژی ها خیلی موثرند

درمان خانگی سوزش گلو

مصرف سوپ مرغ با رشته فرنگی مصرف عسل و لیمو ترش، عسل و لیمو را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و جرعه جرعه بنوشید. عسل تسکین دهنده درد گلو و لیمو ترش کاهنده خلط می باشد. غرغره آب نمک مکیدن آبنبات برای تمیزی حلق نوشیدن دم کرده آویشن غرغره با محلول آب و لیمو ترش مکیدن دانه میوه به دو قطره روغن درخت چای را با عسل مخلوط کنید و قبل از قورت دادن کمی در گلو خود آن را نگه دارید ( از روغن درخت چای برای مادران باردار و شیرده و کودکان زیر سه سال استفاده نکنید.) یک تا سه گرم برگ خشک گیاه مریم گلی را در یک فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید و بعد روزی پنج بار با آن غرغره نمایید (استفاده از خواص مریم گلی در درمان سوزش گلو برای مادران باردار و شیرده، نوزادان زیر ۱۸ ماه، اشخاصی که سرطان سینه و بیماری صرع دارند، منع مصرف دارد.) یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و برای درمان گلو درد شدید هر یک ساعت یک غرغره کنید . گیاه اسطوخودوس نیز در درمان سوزش گلو مفید می باشد. یک گل میخ، یک چهارم قاشق مربا خوری پودر زنجبیل، یک هشتم قاشق مربا خوری دارچین، چهار قاشق سوپ خوری عسل را در دو استکان آب جوش بریزید و در طول روز برای تسکین سوزش گلو بنوشیدهشتاد تا صد گرم از پوست درخت بلوط خرده شده را در در یک لیتر آب به مدت زمان ده دقیقه بجوشانید و روزی سه تا چهار بار با این محلول غرغره کنید مصرف گوشت قرمز، گردو و حبوبات که دارای روی هستند نیز در تسکین درد گلو تاثیر گذار است نوشیدن جوشانده گل ختمی نیز در این زمینه مفید و موثر استاگر گلو درد شما ویروسی باشد شما با به کار بستن درمان های درج شده در این مطلب می توانید به بهبود و رفع آن بپردازید. اما برای درمان گلو درد های باکتریایی باید حتما به پزشک مراجعه شود.

درمان خشکی و سوزش گلو

یک رطوبت دهنده می تواند خشکی نفس را ترمیم کند و رختخواب یا بالش خود را تنظیم کند به طوری که سر شما کمی بالا باشد که می تواند از گلو درد ناشی از ریفلاکس جلوگیری کند. وی یادآور می شود: “اگر محیط اطراف خود را عوض کنید، کمتر در معرض گلودرد قرار خواهید گرفت.”

علت سوزش گلو چیست

ویروس‌های مختلف با هوایی که نفس می‌کشیم، از دالان گلوی ما می‌روند و می‌آیند و گاه هوس می‌کنند که در حفره‌ها و طاقچه‌های آن، اقامت کنند. عطسه، آب‌ریزش بینی و دردهای عضلانی، ازعلایم مهم شایعترین این ویروس‌ها، یعنی ویروس‌های عامل سرماخوردگی است. تا بدن بخواهد به خودش بجنبد و علیه این مهمانان ناخوانده پادتن بسازد، یک هفته‌ای طول کشیده است. البته یک ویروس هست که راه‌های بیشتر و عجیب‌تری برای بیمارکردن ما و گلویمان بلد است؛ راه‌هایی مثل نفوذ در لوزه‌ها و غده‌های لنفاوی اطراف حلق و گلو و ساختن یک غشا یا پرده روی آن.این ویروس، مونو نوکلئوز نام دارد و آنقدر می‌تواند در حلق سد معبر کند که نفس کشیدن برای بیمار مبتلا سخت می‌شود و فقط می‌تواند مایعات را، آن هم جرعه جرعه، بنوشد. طول دوره رفع زحمت ویروس مونو نوکلئوز می‌تواند به 6 هفته هم برسد و در این مدت ممکن است سری به کبد و مغز استخوان هم بزند و باعث زردی و کم‌خونی بشود. از ویروس‌ها که بگذریم، باکتری‌ها هم سهم خودشان را در آزار و اذیت گلوی ما به عهده دارند؛ باکتری‌هایی که جز با آنتی‌بیوتیک، خلاصی از دستشان امکان ندارد. سردسته این باکتری‌ها، نوعی استرپتوکوک است.پادتن‌هایی که بدن ما در مقابله با این باکتری می‌سازد، بعضی سلول‌های بدن خود ما را هم اشتباهاً هدف قرار می‌دهد و باعث تخریب آنها می‌شود: مثل سلول‌های قلبی، عصبی و کلیوی، که آن وقت عوارض عجیب و غریب آن یقه بیمار درمان نشده را می‌گیرد.

علت سوزش گلو در صبح

پیشگیری بهترین دارو برای گلودرد است که به علت عفونت و عفونت ویروسی ایجاد می شود . به عنوان مثال، اگر یک گلو درد را در صبح متوجه شوید، ممکن است ناشی از خشکی تنفس از طریق دهان شما در شب باشد، یا ریفلاکس اسید معده در هنگام خوابیدن باشد.

سوزش گلو

هر کاری که می کنید، گلو دردی را که طولانی تر از یک هفته طول می کشد، نادیده نگیرید، که می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. دکتر Asher می گوید: “اگر درد شدید داشته باشید که در بلعیدن دچار مشکل شود، به دکتر مراجعه کنید، و اگر درد در یک طرف گلو قرار داشته باشد و نه در دو طرف، وقت آن است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید .

بیشتر بخوانید : آبسه گلو در بزرگسالان