وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

وبلاگ جلوپ

قرص بیوتین

قرص بیوتین ,قرص بیوتین کانادایی,قرص بیوتین برای چیست,قرص بیوتین المانی,قرص بیوتین 10000,قرص بیوتین 5 میلی گرم,قرص بیوتین 300,قرص بیوتین 5000,قرص بیوتین کانادا,قرص بیوتین چیست,قرص بیوتین 5 چیست,قرص بیوتین ۵ چیست,قرص Biotin چیست

قرص بیوتین

توضیحاتی در مورد قرص بیوتین

ویتامین‌ها نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند. کمبود ویتامین‌ها نشانه‌هایی دارد و در صورت عدم جبران، عوارضی جدی بر سلامت بدن دارد. بیوتین یکی از آن‌هاست که هم به صورت قرص بیوتین و هم به میزان کمی در غذاها وجود دارد. این دارو از گروه ویتامین‌های B است. اگر به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهید بهتر است مصرف این ویتامین را در برنامه غذایی خود داشته باشید. بیوتین ویتامینی است که به مقدار کم در بسیاری از غذاها وجود دارد. نام های دیگر آن، کوآنزیم R، ویتامین B7، ویتامین H و فاکتور W می‌باشد. بیوتین (ویتامین H): از گروه ویتامین های ب کمپلکس می باشد که با متابولیزه کردن سریع چربی ها و پروتئین ها در بدن به تولید انرژی لازم برای فعالیت های روزمره و سیستم عصبی کمک می نماید. بیوتین در گروه ویتامین های محلول در آب قرار دارد و بدن انسان قادر به ذخیره سازی آن نمی باشد. بیوتین از ترکیبات اصلی آنزیم هایی است که در شکسته شدن و جذب پروتئین ها، چربی ها و سایر مواد غذایی در بدن نقش اساسی دارند. یکی از عوامل اصلی ریزش مو کمبود بیوتین است، به همین دلیل مصرف روزانه بیوتین برای نگه داشتن میزان بیوتین بدن در سطح کافی توصیه می شود.در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و زمان مصرف قرص بیوتین و بپانتین چیستمی پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص بیوتین چیست

توجه داشته باشید که قرص بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است که با H هم شناخته می‌شود.دریافت کافی این ویتامین به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. «بیوتین» یکی از ویتامین‌های محلول در آب از گروه B (ب کمپلکس) است که گاهی با نام‌های ویتامین B۷ یا ویتامین H نیز شناخته می‌شود. بیوتین جزو ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است. این ویتامین در متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و تولید انرژی در بدن تاثیر زیادی دارد. در مواد غذایی گوناگون، هم به شکل بیوتین و هم به شکل نوعی ترکیب پروتئینی پیدا می‌شود. میزان دسترسی بدن به بیوتین و جذب آن از انواع غذاها متفاوت می‌باشد.

تاثیر قرص بیوتین در بدن

 – ارتقاء سیستم انرژی بدن – کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن – کمک به کاهش ریزش مو، ضخیم شدن موهای نازک شده، افزایش حجم و درخشندگی آنها – حفظ سلامت استخوان ها به واسطه وجود کلسیم – کمک به افزایش استقامت ناخن ها و جلوگیری از شکسته شدن آنها – کمک به کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع دوم – کمک به بهبود حس چشایی در بیمارانی که حس چشایی خود را از دست داده اند. – کمک به درمان علائم نورپاتی (درد و سوزش در دستها و پاها) بخصوص در بیماران دیابتی  . مصرف توأم بیوتین و کروم به کنترل قندخون در افراد دیابتی کمک می‌کند. خصوصاً آن دسته از دیابتی‌هایی که قند خونشان با دارو به سختی کنترل می‌شود. بیوتین می‌تواند تا حدی گزگز شدن اندام‌ها (اصطلاحاً سوزن سوزن شدن) در افراد دیابتی را بهبود بخشد. در مطالعاتی که انجام شده چنین به نظر می‌رسد که استفاده‌ هم‌زمان بیوتین و روی می‌تواند منجر به کاهش ریزش مو شود. درواقع دریافت کافی ‌این ویتامین به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. به گونه‌ای که گاهی با مصرف قرص بیوتین بهبود مشخصی در سلامت آن‌ها ‌ایجاد می‌گردد. پزشکان در بعضی از موارد ریزش مو از قرص بیوتین استفاده می‌کنند. در مشکلاتی مثل التهاب روده، روده تحریک‌پذیر و یا اسهال مزمن، بنا به نظر پزشک متخصص می‌توان از قرص بیوتین استفاده کرد. این ویتامین در حفظ سلامت بافت عضله، مغز استخوان و سیستم عصبی نیز موثر می‌باشد. دریافت مقدار مناسب بیوتین به کنترل وزن بدن، سلامت قلب و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. استفاده از قرص بیوتین می‌تواند میزان شکنندگی ناخن‌های دست و پا را در افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، کاهش دهد.

  • گودرز سخاوت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی